FAQ

Vanligaste frågorna

HUR LÅNG TID TAR DET FÖR MIN BESTÄLLNING ATT KOMMA?

Vi packar oftast din order samma dag som den inkommer och skickar så fort det är möjligt. 
Har du beställt expressfrakt så kommer din order packas och skickas omgående (vardagar).
Standardfrakt tar 2-5 arbetsdagar från oss till dig och Express tar 1-3 arbetsdagar.

FÅR JAG BYTA STORLEK OM DET INTE PASSAR?

Självklart får du byta storlek på en vara om den inte passar som du önskat.
För smidigaste hantering ber vi dig lägga en ny order på produkten du önskar byta till, skriv sedan ned ditt nya ordernummer på följesedeln du har hos dig. Använd den medföljande retursedeln och returnera produkten till oss. Originalförpackningen skall vara hel och väl emballerad, låt alla etiketter sitta kvar. När vi har mottagit din retur kommer vi att återbetala dig/makulera fakturan för denna order inom 1-5 arbetsdagar.

JAG HAR TAPPAT BORT MITT KVITTO, HUR FÅR JAG ETT NYTT?

Är du kund hos oss och gjort ditt köp online kan du se din beställningshistorik under "Mina beställningar". För att vi ska kunna hitta ditt kvitto behöver vi datum, belopp och vart du köpt produkten ifrån. Om du beställt via nätet kan du även hitta kvittot i ditt leveransbesked i din mail! Du kan också kontakta oss via chatten så hjälper vi dig!

VAD GÖR JAG OM PRODUKT GÅTT SÖNDER UNDER FRAKTEN?

Transportskador åtgärdas utan kostnad för våra kunder. Vi rekommenderar att du kontaktar vår Kundservice/chatten inom 1-3 arbetsdagar från det att du mottagit din produkt i fall av en fraktskada. 

MIN PRODUKT HAR GÅTT SÖNDER UNDER GARANTITIDEN, VAD GÖR JAG?

Kontakta oss antingen via vår chatt, telefon alternativt via kontaktformulär så kommer vi hjälpa dig på bästa sätt.

Reklamationsärenden hanterar vi via vårt reklamationsformulär där vi ber dig sända mer information (LÄNK).

VARFÖR SER JAG INTE MIN PRODUKTRECENSION?

Vi vill gärna påminna dig om möjligheten att lämna en recension av dina senste inköp från vår webbutik. Vi uppskattar ditt engagemang i att dela din feedback med oss och andra potentiella kunder.

Vi vill dock betona att vi förbehåller oss rätten att granska och eventuellt inte publicera alla recensioner. Detta beslut fattas för att säkerställa att recensionerna fokuserar på produkten i fråga och inte innehåller innehåll som avviker från detta syfte.

KAN MAN HANDLA PÅ AVBETALNING?

Ja, vi arbetar med ett flertal olika finansbolag som hjälper dig med detta.

Räntan kan variera mellan dom olika finanslösningarna men tillsammans hittar vi den part som passar dig bäst. Välj mellan Santander, Nordea Finans och Wasa Kredit

ÄR DET GARANTI ÄVEN PÅ BEGAGNADE FORDON?

Ja, vi går igenom samtliga fordon som säljs i ett rigoröst test på 48 olika punkter. 

Garantiperioden och vad som inefattas varierar beroende på vilket fordon som det avser baserat på modellår och antal mil. Fråga din säljare om du vill veta mer.

ÄR BIKE TROLLHÄTTAN AUKTORISERAD ÅTERFÖRSÄLJARE OCH VERKSTAD?

Ja, för att vi skall få möjligheten att sälja nya fordon från våra tillverkare så krävs gedigna utbildningar och ett stort åttagande från vår sida. Vi är stolta tt kunna erbjuda dig som kund detta. Vi vill att du som kund skall känna en trygghet i att både köpa och lämna in ditt fordon på service hos oss.

BYTER NI IN MIN MOTORCYKEL?

Absolut är vi intresserade av att köpa in den mototcykel som du har idag om du vill köpa en annan av oss. Vi tittar på detta tillsammans och erbjuder i de flesta fall en bra ersättning för din gamla motorcykel.

KAN JAG SÄLJA MIN MOTORCYKEL TILL ER?

Vi köper dagligen in nyare begagnade fordon till Bike Trollhättan. Det som vi söker är motorcyklar som är sju år eller nyare med max 5000 mil på mätaren, med en dokumenterad servicehistorik.

Klicka här för att komma till formuläret där vi ber dig om mer information. (länk)

HUR BOKAR JAG ETT VERKSTADSARBETE?

På vår hemsida kan du som kund skicka in en serviceförfrågan via vårt bokningsformulär. På så sett får vi all vital information och kan därmed ge dig en så träffsäker offert som möjligt
Länk finner du nedan.

NÄR KAN JAG HÄMTA/LÄMNA IN MIN MOTORCYKEL FÖR VERKSTADSARBETE?

Vi har öppet för hämtning och inlämning av cykel mellan 7:00 - 16:30.

KAN MAN VÄNTA UNDER VINTERN?

Ja, du kan få vänta under din service. Det som är bra att tänka på är att servicen kan ta längre tid ifall teknikern stöter på något oväntat som drar ut på tiden. Beroende på hur högt tryck våra servicerådgivare har kan det även ta längre tid för de att meddela att din motorcykel är klar från teknikern.

ERBJUDER NI LÅNEMOTORCYKLAR?

Ja, under verkstadsarbeten finns det möjlighet att hyra en motorcykel från 499kr

VARFÖR ÄR DET SVÅRT ATT FÅ KONTAKTA VERKSTADEN VIA TELEFON?

Under högsäsong har vi högt tryck både per telefon, mejl samt att vi även har kunder på plats som önskar vår hjälp. På mejlen strävar vi efter att ha en återkopplingsgrad på 48h.

VILKA FABRIKAT JOBBAR NI MED?

Vi är auktoriserade för BMW, Harley-Davidson, Yamaha, KTM, Ducati och Kawasaki.

HAR NI VINTERFÖRVARING?

Ja, vinterförvaringen sträcker sig från första oktober till sista maj.

HUR LÄNGE FÅR MIN MOTORCYKEL STÅ KVAR HOS ER NÄR DEN ÄR KLAR?

Från att du har fått en bekräftelse om att motorcykeln är klar kan hojen stå här i tre dagar. Ifall motorcykeln inte kan hämtas upp inom dessa tre dagar så kommer en avgift att börja som ligger på 50kr per dygn. Är något annat överenskommet så tas givetvis inte denna avgift.
Varför vi inte kan ha din motorcykel ståendes hos oss för länge är på grund av platsbrist. Desto fler motorcyklar vi har hos oss desto större är risken att du eller någon annan kund får en skada på sin motorcykel.



BOLAGSFAKTA

Organisationsnr:  556599-0305

Bike Trollhättan AB

Lextorpsvägen 997

461 64 Trollhättan

Tel: 0520-488030
webshop@biketrollhattan.se

Copyright © 2013-2017 Magento, Inc. Alla rättigheter reserverade.